Tekoälyn saapuminen myös verkkokaupankäyntiin on herättänyt paljon odotuksia. Aluksi minusta tuntui päivän selvältä, että pian markkinoilla olisi JavaScript-plugareita, jotka yhdistäisivät tekoälyn verkkokauppaan.
Olen luova persoona. Minua kiinnostaa valtavasti se, mitä kaikkea on hakukoneoptimoinnin ympärillä moniulotteisessa avaruudessa. Voinko siirtää surkean verkkokauppani hakukoneoptimoinnin sijaintia hakukonenäkyvyyden avaruudessa niin, että verkkokauppani näkyvyys on jo lähtökohtaisesti parempi kuin se ansaitsisi?
Kirjoitin asiakkaalleni viestin hakukoneoptimoinnista, kävijäseurannasta ja kohdennetusta digimarkkinoinnista. Kaikki lähti siitä, että asiakkaani kertoi tehneensä hakusanojen optimointia konsultoituaan digimarkkinoinnin ammattilaista.
Hakukoneoptimointi (SEO) on joustava käsite. Joku ymmärtää niin, että avainsanat ovat hakukoneoptimointia ja joku toinen ymmärtää niin, että yrityksen kaikki toiminta on hakukoneoptimointia.
Hakukoneoptimointi on tärkeää, mutta ei aina järkevää. Ennen hakukoneoptimoinnin aloittamista on tiedettävä, miksi optimoidaan, mitä optimoidaan ja miten optimoidaan. Hakukoneoptimoinnin määrälle on olemassa tietty taloudellisesti järkevä taso. Harvassa ovat ne yritykset, jotka ovat sen löytäneet.